تفاوت لمینت و کامپوزیت و روکشهای سرامیکی چیست
نوشته شده توسط : مدیر

 

لمینت

لمینت یک روش ترمیم دندان است که در آن یک لایه نازک از مواد کامپوزیت یا سرامیک بر روی سطح دندان قرار می‌گیرد. این لایه نازک باعث می‌شود که دندان بصورت طبیعی به نظر برسد و در عین حال مقاومت بالایی نسبت به فشار و خوردگی داشته باشد. لمینت‌ها به دلیل نازک بودن و قابل استفاده برای تعداد زیادی از مشکلات دندانی، یکی از پرطرفدارترین روش‌های ترمیم دندان در جامعه هستند.

کامپوزیت

کامپوزیت یک ماده پلاستیکی است که برای تعمیر دندان‌های شکسته، پر کردن حفره‌ها و حتی تغییر شکل دندان‌ها استفاده می‌شود. این ماده در رنگ‌های مختلف در دسترس است و باعث می‌شود که دندان‌های شما به نظر طبیعی تر بیایند. کامپوزیت‌ها به دلیل قابل استفاده بودن برای تعداد زیادی از مشکلات دندانی، گزینه مناسبی برای تعمیر دندان در خانه هستند.

روکش سرامیکی

روکش‌های سرامیکی چسبیده به دندان چگال هستند و بصورت دائمی بر روی سطح دندان قرار می‌گیرند. این روش برای تعمیر دندان‌های شکسته و تغییر شکل دندان‌ها استفاده می‌شود. روکش‌های سرامیکی باعث می‌شود که دندان به نظر طبیعی تر و زیباتر باشد و در عین حال مقاومت بالاتر نسبت به فشار و خوردگی داشته باشد. این روش برای پوشاندن دندان‌های شکسته و چسبیدن به سطح دندان مناسب است.

تفاوت لمینت، کامپوزیت و روکش سرامیکی

1- ضخامت: لمینت ها نسبت به کامپوزیت ها و روکش های سرامیکی نازک تر هستند.
2- قابل تعمیر: کامپوزیت ها و روکش های سرامیکی قابل تعمیر هستند، اما لمینت ها نه.
3- مقاومت: روکش های سرامیکی به دلیل قابل استفاده بودن برای تعداد زیاد مشکلات دندان، قابل استفاده بودن در طولانی مدت و مقاومت بالاتر نسبت به فشار و خوردگی، به عنوان گزینه مناسب برای تعمیر دندان شما هستند.
4- قابل استفاده در خانه: کامپوزیت ها به علت قابل استفاده بودن در خانه، مناسب برای تعمیر دندان شما هستند.
5- قابل استفاده برای تغییر شکل: لمینت ها و روکش های سرامیکي به علت قابليت شكل پذيري و سفيدي كامل، مناسب برای تغيير شكل دندان شما هستند.

اگر تمایل دارید بصورت دقیقتر و مفصل تر در مورد فرق کامپوزیت و لمینت بدانید به وبسایت ما مراجعه کنید  

خلاصه

برای تعمیر دندان‌های شکسته، پر کردن حفره‌ها و حتی تغییر شکل دندان‌ها، از لمینت، کامپوزیت و روکش‌های سرامیک استفاده می‌شود. هر 3 روش با هم تفاوت دارند.

لمینت ها نسبت به کامپوزيت ها و روكش های سراميكي نازك تر هستند، كامپوزيت ها قابل استفاده در خانة هستند، روكش های سراميكي به علت قابليت استفادة در طولاني مدت و مقاومة بالاتر نسبت به فشار و خوردگي، به عنوان گزينة مناسب برای تعمير دندان شما هستند.

با این حال، با پزشك خود صحبت كنید و به صورت شخصي با او در مورد گزينة مناسب برای درمان دندان خود صحبت كنید.




:: برچسب‌ها: لمینت دندان , کامپوزیت دندان , فرق کامپوزیت و لمینت , تفاوت لمینت با روکش ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: